[mk3] problem z klimatyzacja climatronic

Linki
 
[mk3] problem z klimatyzacja climatronic




adi - 14-03-2008 22:32
[mk3] problem z klimatyzacja climatronic
  :fcp9 ze dwa dni temu-no moze trzy jak na zewnatrz było ok 15 stp postanowiłem wypróbowac moja klime:)

ustawiłem na LO włączyłem a/c i co?
lampka na a/c sie zapaliła, z nawiewów leciało chłodne powietrze-ale nie mróz!!!!! ale nei słyszałem zeby pracował spręzarka klimy,obroty na postoju-podczas tego "właczania" tez nie spadały-obserwoweałem bacznie wskazówkę od obrtomierza.

po paru min jazdy z"właczona niby"klima,wyłaczyłem ja i właczyłem sam nawiew na LO bez klimy i co??tez leciało zimne powietrze-moze minimalnie cieplejsze niz wczesniej jak miałem a/c wcisniete....ale minimalnie...

i teraz nie wiem czy ta klima działa czy nie???

czy zawsze-jak na dworze jest powyzej 5stp po właczeniu klimy powinna sie załączyc spręzarka?i czy to powinno byc słychac?(mam diesla).
czasem sie etz tak dizeje ze ta klima włączona potrafi mimo ustawienia na LO grzac a potem za jakis czas dopiero leci zimne powietrze-ale podkreslam to nie jets jakis tam mróz!!!!bez włączonej klimy ,jak mam sam nawiew na LO to to powietrze leci minimalnioe cieplejsze...

a mzoe mam za mało czynnika?

choć podczas sparwdzania auta przed zakupem-3tyg temu ,po podpieciu do kompa na stacji sparwdzana była klimatyzacja i chłodizła do ok 14 stp z tym ze wiatrak właczał sie co pare minut,a spręzarka co pare minut sie wyłaczała.pochodizła ze 2-3 min i sama sie wyłaczała i załaczała za pare chwil znowu i tak w kołko-czy to jest prawidłowy objaw?moze ona schładzała do tych 15-16stp (fakt drzwi od auta były otwarte bo koles z kompem siedział obok auta ) i potem znóaw czujnikiem zbadala ze tmp rosnie to znów sie załaczała i tak w koło?czy ta sprezarka powinna chodzic nieprzerwanie?

a mzoe własnie jak jest mało czynnika -lub na pograniczu minimum to włąsnie jest taki objaw?

co tu moge sprawdzic i w jaki sposób zeby wiedziec co jest nie tak?
czy moze powinienem zrobic test klimatyzacji o którym w innym poscie pisaliscie i jak by było cos nie tak to wyjdzie mi bład na wyswitaczu?czy takich błedów moze nie pokazac?
prosze o info i z góry dziekuje za pomoc,
pozdrawaim serdecznie





adi - 14-03-2008 23:07

  Self-test MK3 :

1) Nacisnąć przyciski "OFF i nawiew na nogi" na około 2 sekundy, a następnie przycisk "Auto" w ciągu maksymalnie 1,5 sekundy od puszczenia "OFF i nawiew na nogi"
2) System zacznie self-test i ZAPISZE ewentualne kody błędów DTC (Diagnostic Trouble Codes).
3) Naciśnięcie przycisku "odmrażanie" spowoduje wymazanie błędów i wyjście z self-testu.
4) Naciśnięcie jakiegokolwiek innego przycisku spowoduje wyjście z self-testu bez wymazania kodów błędów DTC

w kwestii tego testu:

odmrazanie to nawiew na szybe z autromatycznym ac?

headroom to nawiew "centralny"czyli na "twarz"=strzałka pozioma,czy ten ze stzrałka do gółry ale bez klimy automatycznie sie właczającej?



Pinki - 15-03-2008 00:18

  Z całą sympatią adi, Proszę poprawić treść tematu. Zerknij w górę strony zobaczysz taką uwagę:
http://img135.imageshack.us/img135/2568/regmq1.gif
a w niej działający link do wątku opisującego nazewnictwo tematów w dziale Mondeo.



adi - 18-03-2008 18:46

  chyba nikt mi nie jest w stanie nic podpowiedzieć...szkoda...

dodam tylko ze ten test klim y nie chce mi sie załaczyc...próbuje i na zgaszonym silniku i podczas jazdy i na zgaszonym silniku i jedynie z właczonym zapłonem i nic się nie uruchamia...





leszek - 18-03-2008 19:39

  wydaje mi sie że masz pusta klime możesz sprawdzic wkładając cienki śrubokręt tam gdzie sie napełnia klime jak jest czynnik to ci ucieknie troche



janosik - 18-03-2008 22:01

  Cytat:
wydaje mi sie że masz pusta klime możesz sprawdzic wkładając cienki śrubokręt tam gdzie sie napełnia klime jak jest czynnik to ci ucieknie troche i uważaj przy tym, żeby nie dmuchnęło Ci w oko.



szperaczz - 20-03-2008 10:33

  headroom szczalka do gory :fcp2



Michal01 - 05-05-2008 15:07

  Witam
Mam ten sam problem co adi te same objawy. Jeszcze nie doszedlem czym to jest spowodowane. Chcialem tylko spytac o jakis serwis klimy w Poznaniu, moze cos polecicie? Byle nie chcieli tyle co w ASO. I jeszcze jedno, czy ktos moze lopatologicznie opisac krok po kroku jak zrobic self test klimy. Mam climatronic.



Bierut - 06-05-2008 08:27

  Przede wszystkim podjedz do serwisu klimy i sprawdz ilosc/jakosc czynnika. Bez tego nie ma co dewagowac. Po uzupelnieniu sprawdz czy zalacza sprezarka. Dla kogos kto jescze nie wyczuwa jej pracy mozna sprawdzic wzrokowo. Patrzac na sprezarke po jej lewej stronie (za paskiem) jest kolo ktore powinno sie krecic bardzo szybko gdy klima pracuje. Jesli nie to mozna sprawdzic sama sprezarke. Odpinamy kostke zasilajaca i podajemy bezposrednio napiecie z akumulatora. Jesli wczesniej nie dzialala a teraz dziala to znaczy ze jest problem w instalacji sterowaniu klimy. A wtedy najlepiej podjechac do dobrego elektryka, najpierw sprawdzenie na kompie (sam selftest klimy nie pomoze). Oczywiscie wczesniej trzeba sprawdzic bezpieczniki, przekazniki, diode. Jest ich sporo w obydwu skrzynkach.

Na koniec dodam ze u mnie przerwany byl kabel zasilajacy sprezarke. Moim zdaniem jest/bedzie to nastepna niedoskonalosc Mondeo. Po prostu plastikowe spinki uzyte do utrzymywania kabla do nadwozia wbijaja sie w kabel i go uszkadzaja. Nie od razu tylko np. po kilku latach gdy nastapi korozja kabla.



Rafał - 14-05-2008 20:43

  podłączam sie pod temat

mam problem z klimą
mianowicie nie załącza się sprężarka a jak włączę ac to słychać w komorze silnika taki cichy szum który trwa może z 5 - 10 sekund wyłącza się i za chwile to samo ???
co to może być
test klimatronica nie wykazuje żadnych błędów



Jancio54 - 15-05-2008 20:27

  Rafał odwiedź serwis klimatyzacji i sprawdź zawartość freonu. Ja miałem podobny problem w fokusie i okazało sie ze jest tylko 15% tego co powinno być, ale nie sprawdzałem tego przez 4 lata. A to coś co słyszysz przy silniku to zapewne włączająca się sprężarka, ale z powodu braku czynnika zaraz sie wyłącza. Do puki nie pojedziesz sprawdzić ilości czynnika to można sobie gdybać.



Rafał - 15-05-2008 23:07

  dzięki o to mi chodziło
tylko że obroty jakby nie reagowały przy załączaniu

a szum jest naprawdę dosyć słabo słyszalny

lepiej żeby to było to bo koszty sprężarki dość duże

czy przy braku czynnika sprężarka będzie sie załączać na 5-10 sekund wyłączać i znowu załączać - tak w kółko



roberto_w - 25-05-2008 23:11

  No to ja się dołączam do właścicieli uszkodzonych klimatyzacji...

Najpierw nie działał wentylator. Sprężarka włączała się, ale po kilkunastu sekundach się wyłączała, bo cisnienie w układzie niebezpiecznie rosło. Po drobnych perturbacjacjach z wymianą wentylatora, z nawiewów zaczęło lecieć przyjemne, zimne powietrze.

Niestety nie na długo. Dzisiaj klima przestała dmuchać zimnym na dobre. Leci cały czas takie samo powietrze (chodzi o temperaturę), czy na A/C czy ECO. Przy włączeniu A/C obroty lekko rosną.

Klima nabita 2 tygodnie temu. Układ szczelny.

Co to moze być?

Czy możecie polecić w Warszawie jakiś dobry serwis klimatyzacji w okolicach Woli?

Pozdrawiam,



Rafał - 25-05-2008 23:48

  a jak sprawdzali szczelność ?
tylko dobili ?
może już nie szczelny :(



KOWAL_ND - 26-05-2008 00:06

  Witam,

U mnie w mk3 też klima nie działała, kupiłem autko miesiąc temu i "sprzedający" powiedział ze A/C trzeba nabić. No więc pojechałem do punku serwisowego i elegancko nabili i sprawdzili szczelność. Wszytko OK.

Jak się okazało to mam problem z elektryką, mianowicie przy włączaniu A/C tworzy się zwarcie i aby bezpiecznik nie wywalił to się wyłącza (tak mi powiedzieli). Niestety nie znam się na elektryce (za bardzo) więc mam zamiar go oddać do warsztatu niech go oglądną i naprawią. Ale jakby ktoś miał jakieś opcje, które warto sprawdzić (gdzie to zwarcie mogło powstać) to proszę o pomoc. :fcp2

Pozdrawiam.



roberto_w - 26-05-2008 09:26

  Rafał Przy wymianie czynnika wypompowali dokładnie tyle czynnika ile powinno być w układzie, zatem zakładam, że klima jest szczelna.

Problem w tym, że u mnie klima działała. No przynajmniej coś w tym rodzaju, bo jak nie działał wentylator, to sprężarka po chwili się wyłączała, bo ciśnienie w uładzie rosło do 25 bar. Ale przez chwilę leciało chłodne powietrze. Po wymianie wentylatora klima działała prawidłowo przez 2 dni. A potem nagle przestała działać.

Bezpieczniki sprawdziłem, są OK.

Jakieś namiary na dobry serwis klimy w Warszawie, czy pozostaje wizyta w ASO (brrrrrr)?

Pozdrawiam,



janosik - 28-05-2008 00:00

  Cytat:
Jakieś namiary na dobry serwis klimy w Warszawie, czy pozostaje wizyta w ASO (brrrrrr)? roberto_w spróbuj na Kłobuckej 13 za Wyścigami



roberto_w - 28-05-2008 09:14

  Dzięki janosik. Niestety chyba trochę za daleko jak dla mnie, drgi koniec W-wy :). Znalazłem jakiś polecany zakład na Górczewskiej. Zajmują się klimą od kilkunastu lat, chyba wiec tam spróbuję. Jest jeszcze Auto-Tech na Prymasa, ale nie wiem, czy robią tam też klimę.

Zauważyłem jeszcze jeden ciekawy objaw. Włączam nawiew na ECO. Potem przełączam na A/C. Słychać jak włącza się sprężarka, obroty idą lekko w górę ale co ciekawe automatycznie włącza się wewnętrzny obieg powietrza. Co ciekawe można to poznać tylko po dźwięku (jest głośniejszy), bo kontrolka na panelu (samochód ze strzałką w środku) się nie świeci. Jak włączę wewnętrzny obieg dźwięk się nei zmienia, kontrolka zaczyna się świecić. Jak teraz wyłaczę wewnętrzną cyrkulację jest znacznie ciszej.

Czy to normalne?

I jeszcze jedno pytanko, czy zapchany firltr przeciwpyłkowy może powodować, że klima nie działa, to znaczy działa ale nie daje chłodnego powietrza?

Pozdrawiam,



janosik - 28-05-2008 11:23

  Przy zapchanym filtrze jest spora różnica w intensywności nawiewu między obiegiem wewnętrznym a czerpaniem z zewnątrz. Łatwo sprawdzisz.



sztacha - 28-05-2008 17:36

  Panowie i mi się przydażyła smutna przygoda ze śmiercią klimy. Do dzisiaj klima ( sprężarka załączała się ale chłodu wielkiego z tego nie było ), tłumaczyłem sobie ten fakt małym poziomem czynnika klimy. Dzisiaj rano udałem się na przegląd i napełnienie, zapłaciłem 150 zł bo czynnika przed nabiciem miałem ok 110 gram i cieszyłem się dużym chłodem przez jakiś czas. Niestety moja radość była przedwczesna i klima już nie działa. Brak włączania się sprężarki. Po wciśnięciu A/C jest wyczuwalna troszkę inna praca silnika. Bezpieczniki, przekaźniki i dioda od klimy ok.
Ktoś tam wspominał o sprawdzeniu sprężarki na krótko - mam pytanko w związku z tym
gdzie jest ta wtyczka przy sprężarce i jak się do nie dostać???



sztacha - 30-05-2008 13:48

  Mam jeszcze jedno pytanie.
Gdzieś wyczytałem że na sprzęgiełku sprężarki są jakieś podkładki dystansowe które regulują szczelinę pomiędzy kołem pasowym a kołem od sprężarki.
Metodą prób i błędów udało mi się uruchomić sprężarkę - tzn pomogłem patyczkiem rozbujać koło od sprężarki.

Jak się dobrać do tych podkładek???
Czy trzeba zdemontować sprężarkę czy da się to zrobić mniej inwazyjnie???



roberto_w - 30-05-2008 16:00

  Może błache pytanie, ale które koło pasowe jest od sprężarki i jak sprawdzić, czy sprzęgło działa, czy nie?



sztacha - 30-05-2008 17:40

  Nie wiem czy tak samo jest w TDCI ale u mnie TDDI koło pasowe na którym jest sprzęgło od sprężarki jest w lewej przedniej dolnej częśi silnika poniżej zbiornika od czynnika klimatyzacj, Takie spore koło z dosyć szerokim paskiem potem jest szczelina ( u mnie chyba ciut za duża ) i sprzęgiełko od sprężarki. Jak załaczy ci się sprężarka to obracają się oba koła, i to z paskiem i płaskie z takimi jakby śrubami



roberto_w - 02-06-2008 11:08

  Sprężarkę znalazłem. W TDCi jest więc chyba tak samo. Jak staniesz z boku samochodu (od strony pasażera), to koło od sprężarki to jest to najbardziej wysunięte do prawej strony. Faktycznie jest tak jak piszesz, koło pasowe, szczelina (mniej niż 1 mm) i koło jakby z takimi dwoma śrubami. U mnie jednak, po załączeniu klimy to koło ze śrubami się nie obraca... mogę je obrócić ręką (oczywiscie jak silnik nie pracuje :) )

Czy to tylko sprzęgło, czy cała sprężarka do wymiany?



roberto_w - 05-06-2008 22:19

  Nikt nie wie...? :fcp5



sztacha - 06-06-2008 07:42

  U mnie wyjeli podkładkę ( szczelina była za duża ) i sprężareczka załącza się bez problemów i daje z nawiewów zarąbisty chłodzik.
Podjedx gdzieś gdzie się zajmują klimami to ci sprawdzą - może jakiś przewód się odłączył i dlatego sprężarka nie działa



micb - 06-06-2008 16:21

  to ja tez podepne sie pod temat

u mnie od dluzszego czasu zaraz po wlaczeniu klimy od razu wlaczal sie wentylator - klima dzialala bez zastrzezen az zaczela slabiej chlodzic i w koncu przestala... dwa tygodnie wpadlem ja nabic bo myslalem ze to wlasnie byla przyczyna - nabito do pelna, odgrzybiono itd i dziala ladnie ALE po nacisniecia guzika A/C od razu wlacza sie 2 bieg wentylatora (to zdiagnozowal pan z laptopem wpietym w OBD)... schladza do odpowiedniej temp. wylacza sie i po chwili wlacza sie na nowo... i tak w kolko... nie jest tak zle podczas jazdy (tymbardziej szybszej) ale na postoju praktycznie sie nie wylacza...

czy ktos wie co moze byc przyczyna nie dzialania 1 biegu wentylatora?

pozdrawiam



roberto_w - 06-06-2008 20:30

  Miałem podobnie w poprzednim Mondku. U mnie padł rezystor wentylatora.



micb - 06-06-2008 22:35

  a jak da rade to zdiagnozowac?



roberto_w - 07-06-2008 09:47

  W moim przypadku stwierdzili to w ASO po podłączeniu do WDS'a...



roberto_w - 07-06-2008 09:50

  sztacha a wcześniej, przed zmniejszeniem tej szczeliny, słyszałaś dźwiek załączanego elektromagnesu (takie krótkie "szczknięcie", kliknięcie, nie bardzo wiem, jak to dokładnie opisać, w każdym bądź razie chcrakterystyczny dźwięk dla załączanego elektromagnesu)?

Bo u mnie teraz cisza, a wczesniej było słychać...



sztacha - 07-06-2008 13:39

  Czy słyszałem to nie wiem, mój traktorek nie pozwala się wsłuchiwać w dżwięki dochodzące z innych podzespołów :fcp3 . Zanim wywaliłem tą podkładkę po włączeniu AC było słychać i odczówało się inną pracę silnika ( takie większe obciążenie ) a mimo to sprężarka się nie załączała.



robson646 - 10-07-2010 08:40

  Ile czynnika powinno być w mk3 wczoraj robiłem serwis + odgrzybienie całość za 220 złoty ściągnęli z mojej klimy 610 g czynnika 11 ml oleju później napełniona została 21 ml oleju 5 ml UV 860 g czynnika czy ta ilość jest ok?
Dodam jeszcze że podłączyli się tylko do jednego króćca czy tyak można robić? Czy to zależy od urządzenia używają BOSH ACS500.
Kolejna sprawa to to że po wyjechaniu klima mroziła pięknie a po przejechaniu około 15 km kiedy sie zatrzymałem przed zamkniętym przejazdem kolejowym usłyszałem coś jakby wystrzał sprężonego powietrza z krótko trwającym syczeniem po tym klima sama się wyłączyła... kiedy ją ponownie uruchomiłem nie chłodziła już tak jak powinna.... wróciłem do domu po około godzinie kiedy musiałem gdzieś wyjechać włączyłem i znowu mroziła nic już z tego nie rozumiem....
Może koledzy coś podpowiecie czym te objawy mogą być powodowane czy mam jechać z reklamacją żeby sprawdzili czy przypadkiem nie uciekła część czynnika czy to może wina czegoś zupełnie innego...

Z góry przepraszam za podobny post w innym temacie ale zależy mi na czasie.



mszary - 10-07-2010 13:48

  niezły dwuletni odkop :)
ale to dobrze bo to pokazuje jak dziwnym urządzeniem jest to całe Climatronic...
U mnie też - niby climatronic, ale jakoś specjalnej różnicy pomiędzy manualną klimatyzacją nie widzę. Nie ma jakiś specjalnych mrozów. jak sobie ustawię np. 15 stopni i poustawiam siłę nawiewu i tam gdzie ma wiać to po pierwsze wątpię żeby to było 15 stopni bo wcale chłodno nie jst a po drugie, jak jest ustawione 15 stopni i wcisnę "AUTO" to znika siła nawiewu tylko pojawia się napis "AUTO i zostaje te ustawione 15 stopni przez mnie. To całe AUTO to ma tak działać? Na tym to polega? Ja myślałem że jak AUTO to komputer sam mi dostosuje temperature w środku do warunków na zewnątrz...



jendrekmak - 10-07-2010 13:57

  Cytat:
jak sobie ustawię np. 15 stopni najniższa temperatura to 16 stopni (przynajmniej po lifcie) a jak chcesz mieć chłodno to zamknij obieg powietrza na wewnętrzny i temp. na LO.
ogólnie dla dobrej wydajności pracy klimatyzacji należy poza kontrolą czynnika dbać również o filtr kabinowy oraz osuszacz (jak jest zużyty to spada wydajność) pomijam sprawy elektryczne bo to inna historia.
lepiej odgrzewać tematy niż śmiecić nowymi - popieram



bolek-tarnow - 11-07-2010 22:54

  witam, tez sie podlacze pod temat. mianowicie u mnie jest tak: gdy chce wlaczyc sam nawiew zalacza mi sie rowniez klima, a kontrolka a/c sie nie swieci. nie ma mozliwosci wlaczenia samego nawiewu bez uruchamiania klimatyzacji, nawet gdy dam na pelne grzanie. test nie wykazuje zadnych bledow. powiedzcie mi czy tak ma byc (w co nie sadze, o u brata jest inaczej)? jak ktos mial taki problem to czekam na informacje jak sie go pozbyc. kontrolka a/c zalacza sie jedynie gdy wlacze odszranianie, po za tym moge ja wlaczac przyciskiem ale nic to nie zmienia, klima dziala caly czas gdy tylko wlacze sam nawiew. dodam jeszcze ze sprezarka i wentylator dzialaja bez zarzutu tzn. wentyl sie wlacza wraz z uruchomieniem klimy, a sprezarka wlacza sie i wylacza co jakis czas, chlodzi idealnie.



karloss - 12-07-2010 10:52

  Cytat:
Ile czynnika powinno być w mk3 wczoraj robiłem serwis + odgrzybienie całość za 220 złoty ściągnęli z mojej klimy 610 g czynnika 11 ml oleju później napełniona została 21 ml oleju 5 ml UV 860 g czynnika czy ta ilość jest ok? Informację na temat ilości/rodzaju czynnika chłodzącego oraz oleju znajdziesz po otwarciu maski na żółtej naklejce umieszczonej na maskownicy tuż nad chłodnicą.
pozdrawiam



Polarny - 12-07-2010 11:19

  Powiedzcie mi jak wygląda kwestia osuszacza? Bo zasada działania jego nie jest zbyt skomplikowana i zastanawiam się jak sprawują się zamienniki. Nissena (oni chyba robią to też dla Forda) kosztuje 370 zł, więc całkiem sporo. Jakieś inne używacie?



robson646 - 12-07-2010 11:46

  To może jeszcze podpowiecie jak to jest z tą wymianą czynnika jeżeli chodzi o odsysanie i ponowne napełnienie czy jeżeli robi się to podłączjąc tylko jeden wąż to jest wporządku... serwisant kiedy mu zwróciłem uwagę powiedział że to za dużo roboty z tym ściąganiem nadkola itd. i wytłumaczył że jak się podłącza tylko jeden wąż to po prostu ta operacja dłużej trwa...
Jak to jest naprawdę?



karloss - 12-07-2010 12:19

  To może napisz ile u Ciebie trwała ta operacja (nabijanie przez jeden zawór)?
Ja miesiąc temu jak byłem, patrzę a koleś podłącza przez jeden zawór, ja się pytam dlaczego tylko przez jeden, a on, że różnica jedynie jest w czasie - dłużej to trwa.
Przycisnąłem kolesia i wskazałem gdzie jest drugi zawór - z grymasem, że trzeba odkręcić nadkole zaczął coś gmerać, ale nie chciało mu się głębiej zajrzeć, więc sam włożyłem rękę i pokazałem gdzie dokładnie znajduje się ten zawór. Wyraźnie było mu nie w smak, że "wynajduję mu dodatkową robotę"
Dodam, że cała operacja trwała ok. 30-40min.



robson646 - 12-07-2010 13:09

  U mnie według wydruku, który dostałem trwało to około 19 minut więc wychodzi, że ekspresowo tylko pytanie czy dobrze skoro teraz nie działa jak powinna... dzwoniłem już do tego gościa i umówiłem sie na środę zobaczymy co powie....



Polarny - 12-07-2010 14:01

  Powie Ci, że pewnie coś się zepsuło i to zbieg okoliczności, ale oczywiście może Ci to zapłacić za opłatą. Może mieć racje, ale walcz o swoje. Mówmy nie partaczom, którzy zarabiają dzięki swojemu partactwu.



robson646 - 13-07-2010 22:25

  a może mi ktoś napisać czy odzyskiwanie i ponowne napełnienie przy podłączeniu jednego króćca jest wporządku? jutro jadę na sprawdzenie i chciałbym być przygotowany do rozmowy



Polarny - 14-07-2010 12:55

  Powiem Ci, że nigdy nie miałem robionej klimy przez jedną końcówkę. Najlepiej przedzwoń do kilku innych fachowców od klim i powiedz, że jesteś zainteresowany, ale pytanie czy robią to przez jedną końcówkę czy przez dwie. Pewnie powiedzą wtedy, że przez dwie. A Ty powiedz, że jedna jest trudno dostępna no i trzeba cośtam rozbierać a Ty masz obawy i chciałeś się dowiedzieć czy da się robić przez jedną oraz czy warto, a także jakie sa plusy i minusy tego. W ten sposób zyskasz wiedzę - dzwonią do kilku zweryfikujesz to co usłyszysz.
Podziel się też zyskaną wiedzą potem tutaj.



jziem - 14-07-2010 14:17

  Wiam, w moim Mondeo MK3 2002 r zrobił się następujący przypadek. Gdy włączam Klime to bez problemu się uruchamia--tylko powietrze lecące przez kratki nawiewu po stronie kierowcy nie jest lodowate tak jak po stronie pasażera, dodam że nie ma żadnego błędu na panelu klimatnonika a dodatkowo przy włączonej klimie czasem szarpie przy stałej prędkości.

Jeśli już ktoś przerabiał ten sam problem proszę o podpowiedź co z tym można zrobić, Pozdr....



jendrekmak - 14-07-2010 18:25

  Cytat:
zweryfikujesz to co usłyszysz a co tu weryfikować. oczywiście można przez jedną ale trwa to dłużej. olej jest w całym układzie. wypompowując czynnik wypompowuje się też olej. czynnik używa się ponownie a olej jest używany nowy przy napełnianiu klimy. plus to tylko wygoda dla mechanika bo nie musi rozkręcać nadkola a minus to, że musi stracić na całość więcej czasu.



robson646 - 14-07-2010 20:16

  i nic ciekawego nie powiedział tak jakby niewiedział o co chodzi i wtedy podpowiedziałem że może nie pracuje wentylator na pierwszym biegu i to go olśniłło cały wentylator do wymiany taka byłajego diagnoza... pięknie się ukłoniłlem i wyjechałem dodam że spędziłem u niego prawie 2 godziny....



Tom3ek - 14-07-2010 21:12

  serwisowanie klimatyzacji przez jeden zawór serwisowy jest jak najbardziej poprawny i można go stosować przy każdym aucie z plastikową dyszą rozprężną, czyli m.in mondeo, focus, fiesta (od mkVII), i nie trwa on dłużej (no może o 3 minuty).



choin84 - 14-07-2010 21:52

  witam
Potrzebuje pomocy mam Mondka Mk3 z 2002r. tdci.
Jak włączam klime przez jakieś 20 sek. z nawiewu leci niezbyt świerze powietrze (krótko mówiąc śmierdzi). Póżniej działa bez problemu.
Zauwarzyłem że nie leci woda z pod samochodu nie wiem czy to normalne.
Jeżeli powinna lecieć woda to z którego miejsca szukałem pod autem i nic .
Klime napełniałem czyściłem itd..



Polarny - 14-07-2010 22:08

  Za słabo czyściłeś. Niestety do tematu trzeba podejść porządnie.

Woda w Mondeo leci tylko w takie dni jak teraz. Kanał odpływowy jest dobrze schowany i bez podnoszenia auta ciężko się do niego dostać.



bolek-tarnow - 14-07-2010 22:12

  Cytat:
witam, tez sie podlacze pod temat. mianowicie u mnie jest tak: gdy chce wlaczyc sam nawiew zalacza mi sie rowniez klima, a kontrolka a/c sie nie swieci. nie ma mozliwosci wlaczenia samego nawiewu bez uruchamiania klimatyzacji, nawet gdy dam na pelne grzanie. test nie wykazuje zadnych bledow. powiedzcie mi czy tak ma byc (w co nie sadze, o u brata jest inaczej)? jak ktos mial taki problem to czekam na informacje jak sie go pozbyc. kontrolka a/c zalacza sie jedynie gdy wlacze odszranianie, po za tym moge ja wlaczac przyciskiem ale nic to nie zmienia, klima dziala caly czas gdy tylko wlacze sam nawiew. dodam jeszcze ze sprezarka i wentylator dzialaja bez zarzutu tzn. wentyl sie wlacza wraz z uruchomieniem klimy, a sprezarka wlacza sie i wylacza co jakis czas, chlodzi idealnie. nikt nie pomoze w moim problemie?



jendrekmak - 15-07-2010 00:09

  może masz zepsuty przycisk A/C i dlatego nie działa. popsuł się jak miałeś włączoną klimę i teraz nie możesz wyłączyć. nie wiem czy zadziała sprawdzenie na krótko po wyjęciu przycisku ale może jakiś elektryk ci pomoże sprawdzić sam przycisk



r_gustaw - 15-07-2010 00:21

  Witam , pozwólcie ,że naświetlę Wam sposób serwisowania klimatyzacji:
przegląd klimatyzacji robimy co rok - dwa lata , polega to na odciągnięciu czynnika wraz z olejem (wskazane jest by klimatyzacja chodziła przed tą operacją przynajmniej 10-15 min) następnie wytwarzana jest próżnia (przyjmuje się ,że optimum to 20 min) ponieważ w próżni zawarta w układzie klimatyzacji wilgoć (woda) jest w stanie odparować przy temperaturze już od 15,5 st.C (w niższych temperaturach otoczenia jest ta operacja dość upierdliwa do przeprowadzenia ale możliwa) , po przeprowadzonej próżni maszyna przeprowadza test szczelności polegający na porównaniu ciśnień (jeśli po ok 4 min maszyna stwierdzi różnicę w wytworzonej próżni zapyta co ma robić dalej bo dla niej jest to jednoznaczne z nieszczelnością). Następnym krokiem jest napełnienie układu czystym czynnikiem do wartości fabrycznej + świeży olej w ilości odessanej (+ bardzo często 10 ml) + kontrast UV jeśli nie został dodany wcześniej w specjalnej mieszance oleju. Z grubsza to wszystko na temat obsługi klimatyzacji . Koniecznie muszę wspomnieć o filtrze-osuszaczu , wymienia się go co 2 - 4 lata. Nie wymienienie osuszacza prowadzi do kłopotów z układem klimatyzacji bo tak na prawdę to że wciskając guzik AC czujemy chłód w kabinie to nie świadczy o tym , że z klimatyzacją nic robić nie musimy - DZIAŁA WIĘC PO CO ?
To co się dzieje wewnątrz silnika nie widzimy ale mamy świadomość okresowej wymiany oleju wraz z filtrem i tak samo należy sobie tłumaczyć konieczność obsługi układu klimatyzacji wraz z wymianą filtra-osuszacza. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości dodam , że obsługę możemy przeprowadzać przez dowolny port lub oba naraz , jedyną regułą w tym przypadku jest to , że jeśli obsługę przeprowadzamy przez port niskiego ciśnienia innymi słowy przez port "gazowy" lub "niebieski" to po zakończonej obsłudze nie wolno nam odpalać klimatyzacji przez około 10 min.

Odrębnym tematem jest przegląd i obsługa układu wentylacji, mylnie podciągany pod "serwis klimy". Czynności w tym przypadku sprowadzają się do odgrzybienia kanałów wentylacyjnych wraz (przede wszystkim) z parownikiem, bez sensownym jest robienie tego bez wymiany filtra kabinowego - tak zwanego "filtra przeciw pyłkowego" (moim zdaniem kupowanie filtra z napylonym węglem aktywnym jest bez celowe , lepiej jest używać tańszych filtrów i częściej je zmieniać - ale to tylko moja opinia). Jeśli chodzi o terminarz to filtr należy wymieniać co 15tys.km lub co 1/2 roku lub co rok (wybór należy do Was).
Będąc alergikiem lub mając tendencje do nabywania alergii lub wożąc dzieci filtr i odgrzybianie powinno przeprowadzać się co 15 tys.km lub co 1/2 roku w zależności co pierwsze nastąpi. Parę słów na temat odgrzybiania: Jest kilka metod , np. poprzez rozpylanie chemii metodą ultradźwiękową , ozonowanie , bezpośrednie nanoszenie chemii na elementy układu wentylacji ... znów podzielą się swoją opinią na ten temat (bo tyle ile jest metod tyle jest opinii) Moim zdaniem najskuteczniejsza jest metoda ozonowania , niema niestety zastosowania przy temperaturach otoczenia powyżej 18 st.C i w pełnym słońcu. W takich sytuacjach rezygnuję z ozonowania (choć jest to najwygodniejsza metoda bo załączona wytwornica ozonu nie wymaga od nas angażowania czasu) na rzecz natrysku chemii i tu nie mam na myśli zakupionego sprayu za 12 zł w hipermarkecie tylko jakiegoś markowego producenta i tu jest w pełni uzasadniona zasada: IM DROŻSZY ŚRODEK TYM SKUTECZNIEJSZY ! Pamiętajcie - jeśli zaoszczędzicie na natryskiwanej chemii to wydacie te pieniądze i to z nawiązką na nowy parownik ponieważ hipermarketowa puszka sprayu może zawierać związki zapachowe które oblepią lamelki parownika powodując w niedalekiej przyszłości obklejanie go kurzem i brudem lub spray może zawierać nośnik który w kontakcie z metalem parownika może wywołać korozję jego , a co za tym idzie nieszczelności. Do obsługi układu o którym wspominam należy również okresowe czyszczenie rury wylotowej skroplin (ja to robię przy wiosennej obsłudze okresowej).

Najważniejsza informacja : NIE OSZCZĘDZAJCIE NA KLIMATYZACJI!! mając ją musicie jej używać i dokonywać wymaganych okresowych przeglądów i wymian. Zaniedbana klimatyzacja i układ wentylacji przysparza więcej zmartwień i co za tym idzie kosztów niż okresowe wydatki na przeglądy.
Pamiętajcie , że przerwy w używaniu klimatyzacji nie powinny być dłuższe jak 2 tygodnie (oczywiście mam na myśli tu okres jesieni , zimy i lata) , włączona sprężarka tłoczy czynnik w układzie wraz z olejem i taka mieszanina powoduje wytworzenie pianki podobnej do piany na kuflu piwa która to utrzymuje się jeszcze jakiś czas na szkle po wypiciu piwa. Pianka taka ma za zadanie układ smarować i uszczelniać , utrzymuje się w takim stanie przez około 15 dni. Stąd moja rada byście klimy używali nawet w zimie (gdy temperatura otoczeni spadnie poniżej +5 st.C to i tak sprężarka się nie włączy). Sezonowe użytkowanie klimatyzacji (tylko w upały) doprowadza do znacznych ubytków czynnika bo wszystkie elementy gumowe są suche, nie smarowane.

Myślę , że rozwiałem sporo wątpliwości i pomogłem Wam w zrozumieniu idei świadomego korzystania z dobrodziejstw klimatyzacji w Waszych pojazdach. Pozdrawiam



Polarny - 15-07-2010 10:22

  To skoro sprężarka się w zimie nie włączy, to jaki sens mam włączanie klimatyzacji? Nie ma sprężania, to nie ma tej "pianki" jak to napisałeś.



tlopuc - 15-07-2010 10:30

  Możesz wytłumaczyć dlaczego trzeba ozonować w temperaturze poniżej 18 st.C ???
W takim razie większość robi źle.



jendrekmak - 15-07-2010 10:39

  przy włączonej klimie i obiegu zamkniętym temp. 18 stopni w kabinie jest jak najbardziej możliwa a tak właśnie się to robi.



Snajper_881 - 15-07-2010 15:48

  Jak temat o klimatyzacji to ja zapytam o to włączanie w zimę. Jak to niby mam zrobić, wszędzie się mówi, że nawet w zimę trzeba na klika minut włączyć klimę, tylko jak?



Polarny - 15-07-2010 17:06

  Snajper dokładnie o to samo zapytałem i też czekam na jakieś informacje.

Cytat:
To skoro sprężarka się w zimie nie włączy, to jaki sens mam włączanie klimatyzacji? Nie ma sprężania, to nie ma tej "pianki" jak to napisałeś.



r_gustaw - 15-07-2010 21:48

  w zimie ,mimo załączonej klimatyzacji (kontrolka lub napis AC) sprężarka nie uruchomi się bo nie pozwala na to presostat , termostat i czujnik oblodzenia , dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę eksploatacyjną i od jego ciepła wzrośnie ciśnienie w przewodach klimatyzacji - sprężarka ruszy.



Polarny - 15-07-2010 22:49

  Moment, to w końcu poniżej +5*C sprężarka uruchomi się czy nie? Bo mi się wydawało do tej pory, że nigdy się nie uruchomi - niezależnie od temperatury silnika.



r_gustaw - 16-07-2010 00:32

  chodzi o temperaturę otoczenia / silnik ją podnosi



Polarny - 16-07-2010 10:01

  Co rozumiesz przez temperaturę otoczenia - chodzi o to w którym miejscu jest ona mierzona.

Jak napisałem. Do tej pory byłem przekonany, że sprężarka w temperaturze otoczenia wynosi +5*C to sprężarka się nie uruchomi - i nie ważne czy silnik jest ciepły i podgrzewa wszystko pod maską, czy też nie.



Snajper_881 - 16-07-2010 14:46

  Ciekawe jak chcesz podnieść temperaturę otoczenia poprzez silnik, w dodatku TDCi który praktycznie ciepła nie wydziela i gdyby nie podgrzewacz płynu chłodzącego to bym ogrzewania nie miał. Ten silnik zagrzać w zimę to jest wyczyń godzien podziwu.



robson646 - 16-07-2010 17:12

  co jeszcze trzeba zrobić klima napełniona czynikiem i odgrzybiona po około 10 minutach jazdy w mieście daje z siebie takie powietrze którym ledwo można oddychać myślałem że kłopot zniknie jak zrobię tą wtyczkę przy wentylatorze która faktycznie była z deka przytopiona wcześniej wentylator załączał się tylko na drugi bieg teraz włącza też pierwszy i co i zowu to samo co prawda powietrze leci chłodne ale nie da się nim oddychać.... ręce opadają

może ktoś mi coś doradzi coś podpowie bo ja sam już nie wiem za co mam sie wziąść...

mam jeszcze pytanie o rezystor gdzie on sie znajduje i co ma wspólnego z tą wtyczką od wentylatora...



r_gustaw - 17-07-2010 21:22

  a czy filtr kabinowy wymieniłeś ? jeśli tak to sprawdź czy otwiera się klapa wlotu powietrza (tuż za filtrem)



Polarny - 18-07-2010 08:54

  Kolego jak śmierdzi z klimy, to moim zdaniem tylko czyszczenie ma sens. Ja zamiast ozonowania polecam mimo wszystko piankę - CRC Airco Cleaner.

Jak nic nie pomoże, to czeka Cię rozbieranie i dostawanie się do wymienników ciepła (zimnego i ciepłego). Ale póki co stawiam na źle wyczyszczoną klimę.



bolek-tarnow - 18-07-2010 12:43

  Witam, uporalem sie ze swoim probleme, mianowicie skasowalem blad na climatronicu i wszystko dziala. tzn jest tak: musze za kazdym razem, gdy wlacze klime na auto, wcisnac przycisk A/C (zaswieci sie kontrolka), a po ponownym nacisnieciu przycisku A/C kontrolka gasnie i wylacza sie klima. Tak samo jest w przypadku wlaczenia nawiewu manualnie. Dowiadywalem sie rowniez o koszta wgrania nowego softu w krakowie - 120zl na ulicy Żółkiewskiego.



robson646 - 18-07-2010 19:12

  filtra kabinowego jeszcze nie wymieniłem... ale u mnie po około 10 min jak chodzi klima to nie zaczyna śmierdzieć tylko nie da się nim oddychać jakby nie było tlenu nie wiem jak to inaczej opisać....



Polarny - 19-07-2010 09:40

  No to zacznij koniecznie od filtra. Może masz już tam tyle pasożytów, że Ci cały tlen zjadają. Ogólnie u mnie po roku filtra kabinowy jest tak zawalony, że wymieniam go teraz dwa razy do roku. Koszt znikomy, więc warto.



robson646 - 19-07-2010 10:41

  Ale czy to wogóle możliwe żeby sam filtr powodował taki zaduch... ja w swoim mondku filtr wymieniałem jakieś 9 miesięcy temu...



r_gustaw - 19-07-2010 10:49

  robson646 sprawdź tę klapę cyrkulacji powietrza o którym pisałem wyżej + od razu kup nowy filtr



Polarny - 19-07-2010 11:13

  Czy filtr łatwo sprawdzić. Wyjmujesz go i po pierwsze oglądasz co na nim rośnie (jak coś rośnie), a po drugie uruchamiasz klimę bez filtra i sprawdzasz czy nadal śmierdzi.

 
Copyright Š 2006 MySite. Designed by Web Page Templates